Kelebihan Air Alkali Kepada Tubuh Manusia

cuckoo, air alkali, penapis air, penapis air cuckoo
Kelebihan Air Alkali Kepada Tubuh Manusia

Kelebihan Air Alkali Kepada Tubuh  Manusia

Tahukan Anda, Kelebihan Air Alkali Kepada Tubuh  Manusia?

Air merupakan elemen terbesar dalam tubuh manusia; secara alami air dalam tubuh manusia memiliki sifat asid dan Alkali. Secara alami tubuh akan mengawasi dan menjaga tingkat keasidan dalam darah dan cecair tubuh lain pada kadar pH 7,35 hingga 7,45; perubahan tingkat keasidan dalam darah atau cecair tubuh akan proses metabolisme untuk kembali meneutralkannya. Ketika pH menurun atau cecair dalam tubuh manusia menjadi lebih berasid; maka sel tubuh akan melakukan beberapa tindakan untuk kembali meningkatkan pH kembali di kisaran 7,35 hingga 7,45.

Kelebihan Air Alkali Kepada Tubuh Manusia

1- Mudah Diserap oleh sel tubuh. Ada Migrain dan Pening2 Kepala? Cubalah minum air alkali setiap hari. Anda tentu terkejut hasilnya nanti.

2- Tidak Kembung perut walau minum banyak. Tak der lah bergoncang buncit aja perut tu kann..

3-Senang membuang air besar dan kecil. Hilang Masalah Sembelit bertahun2. Mengawal Kencing Manis dan kembarnya Darah Tinggi.

4-Kadar imunisasi semulajadi tubuh meningkat. Susah sikit nak demam. InsyaAllah jarang kena batuk selsema yang biasa2 tu.

5-Slim & diet paling mujarab. Minum mengikut kadar berat badan anda sendiri. Untuk Kiraan Yg baik saya akan update kan lagi nanti yer.

======================

3 elemen air alkali yg paling utama
======================
1: ph melebihi 7 bersifat alkali. test pakai PH tester yer
2: anti oksidan ( anti penuaan) memang dia kaya dengan oksigen . RO x der. Test- cuba rendam sawi layu masukkan sepokok dalam gelas air alkali dan sepokok lagi dalam air RO, cuba tengok sapa tegak segar dulu.?
3: Molekul Halus.. dia lebih mudah diterima oleh sel tubuh manusia berbanding RO. test dia mudah aja ambil air suhu bilik masukkan dalam gelas dan letakkan uncang teh hijau. cuba tengok yg mana boleh keluarkan hijau teh tu Gelas RO ker gelas Alkali? cuba lah baru tauuuuu…
Sekian Sharing
www.cuckoospecialist.com

nak lagi laju buka telegram.me/CuckooStore click join situ senang nak tengok di handhone aja.. laju pun laju.

Kuruskan Badan Dengan Air Alkali

kuruskan badan dengan air alkali
kuruskan badan dengan air alkali

Kuruskan Badan Dengan Air Alkali

Betul ker? Simple jer. Kuruskan Badan Dengan Air Alkali. Cuba anda pergi ker ruang dapur anda mesin air apakah yang ada? Mesin Air CoffeeMIX semua boleh buat kopi o, kopis latte &  cappuccino? Mesin Air RO? Mungkin anda dah guna lama kan lebih dari 2 tahun? Sudah 5 Tahun….??? Anda cuba Diet tapi x jugak turun2 berat badan tu. Hmmmmm… cuba lihat Fakta2 ni yer.

Mesin Kopi

– biasanya kena tambah gula, kena tambah susu. Dua2 elemen gula dan susu sama sekali tidak akan membantu mengurangkan berat badan. Kemudahan untuk tekan aja jadi kopi latte lebih memburukkan lagi keputusan untuk diet. Sebab utama… SEDAPPPP. SENANGGG,,,, tekan aja Latte siap + Susu + Gula. Kannnn. LEMAK TEPU TU SUSAH NAK HILANG.

Mesin Air RO

– Anda dah cuba juicing, dah cuba diet minum air R.O. ikut berat badan.. tapiiiiii x jugak dapat kesannya.  Anda tukar sistem Air yg anda minum baru anda nampak kesannya. Apa sebabnya yer? Ini kerana badan kita perlukan air yg halus molekulnya. Air R.O. bebas dari semua mineral, logam berat. klorin & ia terbukti “0”. Ia bagus untuk pesakit buah pinggang kerana buah pinggang tak mampu menapis mineral asli dalam air. Molekulnya yang besar menyebabkan badan sukar menyerap air tersebut kedalam sel-sel halus didalam tubuh. Kadar serapan yang perlahan menyebabkan kita kembung dan perut bergoncang.

UJIAN MOLEKUL AIR :CUBA UJIAN INI SENDIRI DIRUMAH. Untuk kita mengenal pasti cara mudah molekul air yang halus cuba ujian ini. Ambil 2 uncang teh hijau, sediakan dua gelas jernih, satu botol air R.O. 150ml suhu bilik, satu botol air alkali 150ml suhu bilik. Letakkan setiap uncang teh kedalam gelas tadi, kemudian tuangkan satu gelas dengan air R.O. & segelas lagi dengan air Alkali cuba lihat kesannya sendiri. Kena ingat yer teh hijau hanya kan keluar hijaunya dengan air panas. namun kenapa yer dengan air alkali walau pun dengan air suhu bilik hijau nya keluar macam kena air panas? Jawapannya adalah kerana kehalusan air alkali berbanding air R.O. sangat besar bezanya. Kelicinan air alkali mampu menerobos sel daun teh dan mengeluarkan warna nya secara natural. Cubalah Baru TAU.

Kuruskan Badan Dengan Air Alkali

Pengalaman saya sendiri selama lebih 5 tahun gunakan air Alkali, hanya amalkan minum air alkali ikut berat badan semasa. Isteri saya pun dah anak 4, maintain aja x payah pergi gimnasium.

Amalkan Minum air alkali Segelas sebelum tidur,

Segelas sewaktu bangun pagi,

Segelas semasa perut kosong,

Minum 15 minit selepas makan,

Ikut sukatan Berat Badan anda sendiri,

Cuba Amalkan Sebulan 100%. jangan Ponteng tau..

-Coretan Aidi 019 3311165 aka CuckooSpecialist  . www.cuckoospecialist.com,

hiperaktif Sayang Pokok Bagi Air vs Sayang Anak Bagi Gula

hiperaktif Sayang Pokok Bagi Air vs Sayang Anak Bagi Gula

Hiperaktif Sayang Pokok Bagi Air vs Sayang Anak Bagi Gula

Kenyataan yang jarang kita perasan tetapi selalu sangat kita buat. Hiperaktif Sayang Pokok Bagi Air vs Sayang Anak Bagi Gula 

Bila sampai pilihan air biasanya Coca Cola, Pepsi &  Air berkarbonat / bergas yang lain. Betul tak?

Pernah tak anda cuba Eksperimen ini.

Pilih dua pasu bunga yang ada pokok bunga kesayangan anda.

Pasu No 1 :Tuang sebotol Coca Cola kedalam pasu bunga tersebut setiap hari selama seminggu.

Pasu No 2 :Tuang sebotol air mineral  kedalam pasu bunga tersebut setiap hari selama seminggu.

Baik selepas seminggu apakah kesan utama yang anda nampak? Dah nampak perbezaannya? Dah Buat Belom?

Saya Bagi aja jawapannya. Pasu No 1 : Pokok mati , Pasu No 2 : Pokok Segar Bugar. Nahhhh… jadi kenapa nak bagi anak-anak minum air gas / soda lagi.

Cuba tengok yang ini pulak.

Anak  anda susah tidur malam, hyperaktif susah nak diam, banyak sangat energi sampai kita pun stress dan letih nak melayan. Biasa tu kan.

Tengok apa diet yang anda bagi setiap hari sebelum 7pm setiap hari. Jika Air Soda / bergas, gula2 ,  minuman manis2 aja itulah kesan kebiasaannya.

Buat yang ini pulak.

Banyakkan minum air putih mineral beralkali. Kurangkan Gula dalam setiap minuman. Tiada gula2 selepas 1pm. Apa yang saya perhatikan anak2 saya mudah tidur dan mudah bangun pagi. Kan senang hidup, kurang stress, kurang menjerit2, kurang lompat2 baru ler sempat nak berkasih sayang.

Tengok diet yang sihat kita bagi pada anak2. Pokok bunga orkid mahal yang kita beli kita belai, kita siram, kita tegur hari2.. Anak2 pewaris kita, kita tengking herdik bagi racun senyap konon tanda kita sayang… mana mungkin kan..

Tukarlah Air yang kita beri pada anak2. Mereka Sihat Kita Sihat Badan Cergas Otak Cerdas

 

 

 

AIR ALKALI LEBIH SELAMAT BERBANDING AIR R.O.-AIR SULING

cuckoo-aidi-0193311165-air-alkali-
penapis air cuckoo beralkali

AIR ALKALI LEBIH SELAMAT BERBANDING AIR R.O., AIR SULING .

Ada banyak jenis air dalam pasaran. Namun kadangkala kita keliru yang mana satu bagus. Ini sebenarnya bergantung Kepada Keperluan Kesihatan Badan Individu Itu Sendiri.

Cuba Perhatikan Kesihatan diri anda? Adakah anda masih ada penyakit Diabetes, Darah Tinggi, Stress keterlaluan, Migrain, Pening2, Lesu Badan, Tidur X lena & kurang kualiti?

Cuba tanya juga bagaimana amalan diet anda hari2. Minum teh tarik pagi tengahari petang & malam? Penggemar minuman bergas & berkarbonat? ohohohohohoo…. macam biasa aja kan. Itu sebab walau banyak mana anda minum air yg bagus masalah kesihatan kat atas tu  masih belum hilang2.

Jenis Air Minuman UTAMA di Rumah & Tempat KERJA

Air yang Anda Minum hari2 juga menjadi faktor utama berkekalannya masalah kesihatan anda. Ia bukan lah masalah keturunan tetapi Habit pemakanan anda sehari2.

5 tahun lalu Januari 2011. Dulu saya adalah penggemar tegar Coca-cola & 100 Plus. Saya telah mengalami masalah usus dimana saya mengalami sakit perut dan ‘ber*k’ darah berulang-ulang. Badan berasa lesu dan lemah. Saya di perkenalkan oleh rakan saya dengan air alkali… Selama Lebih 5 tahun masalah sebut sudah tidak pernah berulang lagi. Jadi keyakinan saya tentang air alkali amat tinggi.

Saya membuat pembacaan tentang Air Alkali.  Saya dapati banyak faktor kenapa air alkali Adalah Lebih Baik & Selamat Untuk Diminum Berbanding Air R.O. , Air Suling, Air Paip Tidak Bertapis & Air Dalam Botol Plastik.

Ini Kerana Air alkali bersifat

Anti-oxidantmanfaatnya dimana sel-sel tubuh kita mudah ‘recover’ dari kerosakan, sel-sel tubuh badan kita mempunyai keupayaan untuk pulih sendiri jika diberikan makanan yang sesuai.

Bermolekul halus- manfaatnya air mudah meresap kedalam sel tubuh-dimana kita akan selesa minum air tersebut dan tidak berasa perut kembung @ bergelojak selepas minum-ini kerana air alkali mudah meresap masuk kedalam sel tubuh manusia berbanding air2 lain yang molekulnya lebih besar-air alkali juga bermineral dan sedap-pernah minum air mata air di atas bukit yang langsung tidak tercemar- macam tulah rasanya,

pH melebihi 7-manfaatnya sifat air yang melibihi ukuran pH lebih dari tujuh amat bagus untuk antibodi semula jadi tubuh manusia-rata2 orang islam menunaikan haji dan waktunya agak lama-mereka seakan2 punya tenaga luar biasa apabila berada disana. Tahukah anda bahawa Air ZAM-ZAM bersifat alkali & bermineral Tinggi- kerana itulah peminumnya berasa kenyang dan bertenaga tidak seperti meminum air2 lain.

-Artikel ini ditulis oleh Aidi CuckooSpecialist berdasarkan pengalaman sendiri menggunakan air alkali lebih 5 tahun dan memalui pembacaan serta kursus2 tentang air yang pernah beliau sertai. layari  www.cuckoospecialist.com untuk maklumat berkenaan air.

MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA CUCKOOSPECIALIST

MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA APA YANG KITA FIKIRKAN AKAN BERKEMBANG PENAPIS AIR
MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA APA YANG KITA FIKIRKAN AKAN BERKEMBANG

MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA

Bacalah : MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA

Apa yang selalu kita fikirkan didalam minda kita akan berkembang.

Jika Positif yang kita fikirkan maka benih yang baik akan terbit di perlakuan dan tabiat kita sehari-hari.

Fikir Negatif... AWAS… dia juga akan terpancar menerusi tutur kata dan tabiat secara tidak sedar. Oppps.

Situasi 1:

Pernah tak anda melalui perkara sebegini, kerja keras hari-hari cukup bulan semua serba tak cukup.

Sepanjang perjalanan ke ofis macam semua serba tak kena. Marah orang tak bagi signal, marah anak lambat siap, marah isteri lambat siap dan marah suami lambat bangun.

Malah bersambung lagi marah kucing masuk rumah, sampai ofis lambat, teringgal dokumen lah, tertinggal kunci lah dan macam2 lagi berlaku dalam sehari. Hmmmmm macam biasaa aja kan.

Situasi 2:

Pernah tak anda gembira pergi kerja.Perasan tak hari itu, senang aja laluan pergi tempat kerja.

Parking senang aja dapat, boleh senang pulak terbelanja kawan teh tarik, semua orang macam senyum aja, macam hari tu semua berlaku dengan baik sangat.

Apa sahaja yang kita uruskan hari tu semuanya mudah dan lancar. Ahaa…

Cuba fikirkan sekejap apa beza dua keadaan tu. Cuba undur selangkah kebelakang.

Pada kedua-dua situasi tersebut, apakah yang bersarang di fikiran kita sebelum kita tidur?

Apakah yang kita mimpikan?

Imbas perkataan yang terkeluar dari bibir kita sepanjang hari sebelum tidur tu?

Adakah kita sempat berdoa dan meminta kepada Allah Sang Pencipta yang menguruskan segala aturan hidup?

Apa Mungkin  mulut kita tak habis-habis merungut tentang semua perkara termasuk makanan yang terhidang di hadapan mata?

Adakah kita sudah menunaikan tugasan Solat yang wajib kita kena buat tu?

MINDA HEBAT ADA PENAPIS RAHSIA

….Ohhhh. Kita tak pernah pun sempat untuk termenung sekejap memikirkan perkara tersebut kan.

STOP. BERHENTI.

Terkadang kita lupa. Bahkan kita selalu lupa.

Kita lupa bahawasanya kita insan kerdil yang memerlukan penapis dalam setiap kehidupan harian hidup kita.

Tanpa tapisan yang bagus di minda kita, kita akan selalu menerima situasi yang kita tak inginkan dalam hidup.

Awas tapislah apa yang anda fikirkan dalam lubuk fikiran anda setiap waktu.

Itu juga sebahagian dari detik alunan halus doa yang mungkin dikabulan segera untuk kita.

Semoga ada manfaat untuk kehidupan seharian anda.

-di tulis oleh Hairulaidi Esrah si penjual penapis air cuckoo

http://www.cuckoospecialist.com/2016/01/27/air-apa-selamat-diminum-alkali-r-o/

https://www.facebook.com/CuckooSpecialist/